Bli scout

Registrera dig som blivande scout i Vika scoutkår här.

Äventyr och utmaningar genom att själv få prova på. Hos oss får du uppleva äventyr i naturen och lära känna nya kompisar.

Du kan vara scout genom hela livet, faktum är att de allra allra flesta är, har någon gång varit, eller känner en scout.

I Scouterna får du prova på nya saker. I den lilla gruppen, patrullen, får du nya kompisar och öva på att leda dig själv och andra. I Scouterna blir du redo för livet.

De tre vanligaste svaren på varför man är scout

1. Kompisarna
  2. Åka på läger
  3. Prova på nya saker

Agnes 8 år:

Jag älskar hajk.

Gå med i vår kår och testa scouting!

Du kan börja som scout när du går i åk 2, men är givetvis välkommen att börja även när du är äldre.
Yngre barn får ta med sig en vuxen och hänga med våra familjescouter.

Du är välkommen när som helst på terminen att komma och testa scouting!

Vi håller oftast till vid vår scoutlokal Templet (Kolviksvägen 1) på måndagar mellan 18.00-19.30

Familjescouterna (barn 0-7år i sällskap med en vuxen) träffas ungefär en gång i månaden under terminerna.

Registrera er ovan för att få mer info!

Vuxen? Kolla här.