Vår scoutlokal Templet ligger mitt i byn. Här har vi nära till skog och sjöar, och stora öppna ytor att vara på.

Bokning

Boka gärna i god tid. När är det redan bokat?

Kontakta Anna eller Göran Garmo, som ansvarar för uthyrningen via;

bokning@vikascoutkar.se

070-150 51 93 eller 070-150 51 92

De kan också svara om du har frågor eller funderingar.

Vad kostar det att hyra Templet?

Timme 100 SEK
Dygn 1000 SEK

Man kan också hyra enbart bord och/eller stolar.  1 bord + fyra stolar kostar 75 SEK/dygn.

Vad är det man kan hyra?

Templet har två våningar. Vi hyr ut nedervåningen. En trappa upp har vi reserverat för oss själva.

Nedervåningen är indelad i en stor sal med scen , stor hall, två toaletter och ett kök (med diskmaskin, spis, mikro, vattenkokare, kyl/frys och tallrikar, glas, bestick och muggar för 50 personer).  Tyvärr har vi ännu inte lyckats skrapa ihop pengar till att handikappanpassa lokalerna.

Bredband (Fiber + Wi-Fi) finns.

Underhållet sköter vi själva i kåren, allt för att hålla kostnaderna nere.

Ur brandsäkerhetssynpunkt får max 50 personer vistas i Templet samtidigt.

Ute på gården finns en eldstad med sittplatser, samt flera andra inom gångavstånd.

Eftersom vi själva har aktiviteter på måndagkvällar så kan vi inte hyra ut då.

Omgivningen

Vikasjön som är en del av Runn ligger på ett stenkasts avstånd (bokstavligen!). Där finns också en gästbrygga.

Templet ligger nära Kyrkbytjärn som är känt av fågelskådare i hela Sverige som en bra fågel lokal.

I närheten finns även Gramsängsudde som är ett väldigt fint naturreservat.

På vintern plogas det jättefina isbanor på närbelägna Kyrkbytjärn, och ibland även på Vikasjön.

Vika ligger i princip mitt emellan Falun, Hedemora, Säter och Borlänge.

Historia

Huset byggdes 1897 åt NTO Templet 108 Vika, och är således en gammal godtemplarlokal, därav namnet Templet. Vika Scoutkår tog över fastigheten från Vika IF den 1:a januari 1998.

Vägbeskrivning

Kolviksvägen 1