Formulär för att uppdatera sina medlemsuppgifter finns HÄR

Medlemsavgiften

I medlemsavgiften ingår det mesta av den verksamhet vi genomför. När vi har läger eller hajker tillkommer ibland en extra avgift.

Vika Scoutkår drivs helt på idéell basis, dvs varken ledarna eller kårstyrelsen får något arvode och ingen tar heller ut någon vinst.

Just nu är medlemsavgiften i vår kår 300 kronor per termin.

Styrelsemedlemmar betalar 120 kronor och ledare är avgiftsbefriade.

Stödmedlemmar betalar 200 kronor.

Medlemsavgiften administreras via Riksförbundet Scouterna.

Den som betalar sin medlemsavgift blir också medlem i Dalarnas scoutdistrikt och Scouterna samt i en av världsscoutorganisationerna;  WAGGGS för flickor och WOSM för övriga.

Medlemstidning Scout

Scout är tidningen för alla scouter i Sverige. Tidningen Scout vänder sig till scouter i alla åldrar, ledare och föräldrar. Tidningen kommer ut med tre nummer per år.

Webbtidningen Scout

Allt som inte fick plats i tidningen och massor av pyssel och tips finns i webbtidningen Scout.

Läs webbtidningen »

Försäkring för medlemmar

Kåren och alla våra medlemmar är försäkrade genom JLT och Svedea.

Läs mer om våra försäkringar på scoutservice.se.

Avsluta medlemskap

Har du eller ditt barn slutat i Scouterna? Meddela det snarast till avdelningsledarna!

Din avanmälan stoppar utskick av fakturan för medlemsavgift samt påminnelser. Dessutom kan vi snabbare erbjuda en plats till de som väntar när vi har kö.